onsdag 1 oktober 2008

Sömntutor

I morse när vi skulle upp vid 8 så skulle jag gå in för att väcka Elliot. Då låg han så här och snarkade :-D Jag gav honom en kvart till sedan fick jag gå upp och väcka honom, annars hinner han inte äta innan dagis.

Idag var det dagisfotografering. Får väl se om några veckor hur det blev. Eftersom jag fotar en del själv (när jag hinner och orkar) och vet hur jag vill ha det så misstänker jag att jag inte alls kommer att vara nöjd.

Och igår tog han sina första steg!! Inte speciellt medvetet men ändå! Han var lite upprörd när jag lämnade honom på dagis som vanligt och jag hade precis tagit på honom regnkläderna och ställde honom en bit ifrån mig och han bara gick tillbaka till mig. Jag blev alldeles paff :-D Pappa lyckades få honom att ta ett steg själv hemma sedan. Han har en bit kvar men det går framåt :-)

På tal om att sova, Willa ligger så här just nu i soffan. Hon har en liten sömnpaus innan sista matningen för dagen och sedan sover hon förhoppningsvis hela natten fast troligen så vill hon ha mat igen vid 4-5 i natt.

Hon växer som ogräs! Så gott som allt 62/68 har jag fått lägga undan och plocka fram Elliots 74/80. På bilden har hon en 68-body (som hon fått av söta Åsa) och den är ju lång i ärmarna men hon är längre i överkroppen och ganska... *host* rund om midjan, så den varar inte länge till den heller. Jisses, hon är inte ens 3 månader :-D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla mysiga sovbilder! Och grattis till Elliots första steg! Hihi, Willa är en riktig kluns och växer med rasande fart :-). Åh, bebisar är så mysiga, blir lite nostalgisk nu...

Miralin sa...

Nej men vad roligt att han börjat ta några steg, skön stil när han sover också... påminner om en annan liten kille jag känner. ;-)

Villa är ju så söt, det är nästan, nästan, att jag börjar längta efter liten bebis igen. Men bara nästan.

Anonym sa...

Kul att han tagit sina första steg! Hi hi lilla Stella är oxå en liten tjockis:-D Kramar.

Anonym sa...

Kram Lotta (Fast det fattade su säkert när jag skrev Stella) ;-)