fredag 24 oktober 2008

Framsteg

I förrgår vände sig Willa från rygg till mage för första gången men hon fick inte med sig armarna riktigt och låg som en strandad val. Igår lyckades hon få med sig armarna och idag har hon rullat tre ggr :-)

Annars så pratar hon mycket, vill mycket och ska sitta jämt! Hon blir jättearg om hon måste ligga ner när hon inte vill. Badade henne igår och visst skulle hon sitta där med och plaska :-D

Elliot knatar fortfarande runt möblerna. Han är väldigt aktiv och glad nästan jämt, vill aldrig vara still. Nu har han kommit på att man kan gå längs väggar och fösa stolar framför sig för att ta sig längre. Balansen behöver bli liiite bättre sedan ska han bara våga släppa taget och gå också :-) Han har gått 3 steg själv när han trodde att jag höll i honom. Så fort han märker att man luras så stannar han och antingen slänger han sig handlöst mot en eller så sätter han sig på rumpan.

Alla barnförkylningar har lugnat ner sig och Elliot dricker lite igen men han är fortfarande inte förtjust i välling så det går åt en hel del gröt här hemma. Fast nu är det väl Stellans och min tur att bli sjuka istället...

Rent allmänt så är jag lite ledsen över att jag hittade http://www.photowall.se Det finns så mycket sjukt snygga fototapeter! Fula med för den delen :-D Önskar att vi hade ett nybyggt hus med vita väggar, då jäklar skulle jag shoppa loss!

2 kommentarer:

Miralin sa...

Vad skojigt med framsteg hon barnen och vilket sött foto av Willa!! Hon charmar hela omgivningen kan jag tänka mig. :D

Anonym sa...

Vad kul att båda kidsen gör framsteg :-). Och skönt att förkylningarna börjar ge med sej. Här hostar och snorar Lovisa, inte kul när hon kommer och vill pussas med snor och dregel i hela ansiktet... :-D