onsdag 12 november 2008

Piraya


Willa har börjat med grötsmakisar och har fattat vad man gör med det där som mamma stoppar in i munnen. Numera så hugger hon vilt omkring sig som en liten piraya och blir jättearg när gröten är slut och skäller på mig och kastar omkring sin docka. Det kommer nog inte vara några större problem att få henne att äta vanlig mat ;-)

Elliot har börjat möblera om i vardagsrummet. Varför ska man lära sig gå när man enkelt bara tar vad som finns till hand och skjuter det framför sig och tar sig dit man vill på ett säkert och inte så otäckt sätt =)

Han är ju inte heller en hejare på den där med plockmat och att äta själv, därför blev jag mycket stolt när han fick leverpastejsmörgås och yoghurt till mellanmål och han minsann skulle äta mackbitarna alldeles själv. Han bara matade in dom och var inte alls intresserad av yoghurten som brukar vara det man liksom mutar honom med för att han ska äta smörgåsen.

Mina barn förundrar mig varje dag och får mig att känna mig som en bättre människa. Hur skulle annars JAG (jaja, och Stellan...) ha åstakommit så här fantastiska varelser som fyller mig till bristningsgränsen med kärlek.

1 kommentar:

Miralin sa...

Vad roligt, tycker det komma nya framsteg nu varenda gång du skriver, det kan ju knappt vara så du hinner med. :)
och vilken söt liten grötpiraya. :D