söndag 7 juni 2009

Sömn-EEG



Jag övningskör och övningskör.
Jag växlar ständigt mellan att vara mest rädd för antingen körningen eller teorin. Nu har det varit körningen ett tag men så har vi köpt en extrabil med växlar efter som vår vanliga bil har automat, så nu får jag öva massor! Nu på helgen kör jag 2-3 timmar/dag. Alltså är jag nu rädd för att jag inte kommer att klara teorin. Dels så har jag sååå svårt för att plugga saker under de bästa förhållanden, dels så har jag ont om plats, tid och får ingen ro hemma. Men det ska väl gå det med såsmåningom :-)

Sömn-EEG ja...
I natt ska Stellan och Elliot sova över på sjukhuset. Elliot ska få små elektroder fästa på huvudet (Lycka till med det!) och ska förhoppningsvis somna nu efter 19 - 20-tiden. Sedan ska de väckas vid 3-tiden och hållas vakna till 7 imorgon bitti (Lycka till igen!). Jag är SÅÅÅ glad att det är Stellan som sover över med honom. Jag får panik på sjukhus, avskyr dom. Känns som ett fängelse och man är sällan där av trevliga anledningar som att få barn t.ex. Det är mest elände med sjukhus. Sedan kan jag knappt hålla ögonen öppna efter 21 så att vara vaken halva natten och sedan ha en fulltecknad dag som vi har imorgon finns bara inte i min värld. Men det måste göras och jag vet inte riktigt vad de kan upptäcka men jag antar att epilepsi kan registreras.

2 kommentarer:

Miralin sa...

Först och främst hoppas jag att det går bra för grabbarna inatt, men jag mäste även få kommentera bilderna - så otroligt fina, du är duktig!

Emelie sa...

Vilka underbara bilder!!!
Jag hoppas att sömn-EEGt går bra även om det rent praktiskt verkar jobbigt.
Min kollega har en pojke med epilepsi och han han nyligen gjort det, han fick däremot göra det på morgonen, alltså hållas vaken hela natten hemma och sen åka in på morgonen och sova där inne, verkade helt knäppt tycker jag.
Jag tror att de kan se impulserna i hjärnan - så ja - epilepsi bland annat.
Jag hoppas det går jättebra - förstår om du är orolig!!!
KRAM!!