lördag 27 juni 2009

Slut. Färdig. Finito.

Att försöka ta körkort är nog det svåraste jag någonsin gjort. Att försöka ta körkort under den här perioden i mitt liv är nog det svåraste och mest korkade jag någonsin gjort.

Jag är helt slut. Håller på att kollapsa och gå in i den berömda väggen. Min hjärna går på högvarv hela tiden och jag kan inte koppla av. Jag är så trött så jag kan inte sova. Min kropp värker. Jag bara går runt och gråter av utmattning.

På detta ska då hem och familj skötas och där finns ingen paus-knapp. Elliot är den enklaste unge man kan tänka sig, Willa däremot är en energislukare utan dess like. Man får passa henne hela tiden för hon hittar ständigt på nya djävulskap. Ska hon upp i soffan t.ex. SKA hon upp i soffan och man kan ta bort henne och banna henne 50 ggr, det hjälper inte (men hon är söt när hon blir skitförbannad, vrålar och hugger mig :-)). Detta ger mig ingen tid eller lugn och ro att plugga teori vilket stressar mig eftersom det börjar dra ihop sig nu.

Jag får nästan aldrig sova en hel natt vilket inte är så farligt i vanliga fall men nu är det katastrof. Så fort ett barn väckt mig och jag går tillbaka till sängen ligger jag klarvaken i minst en timme och tankarna bara maler.

Nu är det mycket och jag vet ärligt talat inte hur jag ska klara av det.

2 kommentarer:

Milla sa...

Oj, då. Du får passa på att ta det lugnt när Stellan har semester. Skicka iväg man och barn på diverse ärenden och plugga under tiden ;-)Och tänk på hur skönt det blir sen när körkortet är fixat =). KRAM

Fröken Pyssel sa...

Usch och blä för saker som man känner att man måste bli klar med ett visst datum men tiden inte räcker till för. Hoppas det funkar bättre för dig med teori-pluggandet när mannen har semester. Det kommer iaf vara värt det i slutändan, vårt liv förenklades sjukt mkt när sambon tog körkort för några månader sedan.