tisdag 9 juni 2009

Idag slog det mig...

Jag är lycklig!
Jag tror jag alltid har varit en ganska pessimistisk människa. Sett livet mer i svart och grått än i rosenrött. På den senaste tiden så har det långsamt börjat sjunka in att jag faktiskt mår bra. Jag är lycklig och ganska harmonisk. Jag älskar mitt liv och min familj.

Bara i det att jag sällan ser fula och negativa saker i och på andra människor. Det gäller även saker och ting också. Jag ser inte grannens ovådade trädgård som ful, den liknar mer en blomsteräng med vackra blommor.

Jag är ofta i stan numera och ser mycket folk. Tidigare har jag nog avundsjukt tittat på dom men numera konstaterar jag bara att jag har den bästa mannen, de underbaraste ungarna och ett härligt liv.

Jag vet hur skört livet är, hur snabbt saker förändras.
Undrar hur länge glädjebubblan håller?

6 kommentarer:

Milla sa...

Finns det inte någon "Gilla" knapp här ;-). Skönt att höra att du mår bra! KRAM

Miralin sa...

Bra synsätt, jag försöker lära mig att se livet så jag också, jag är väldigt pessimistisk, men jag jobbar med det. Skönt att höra att det går att ändra inställning Heja Jess! :)

Cissi sa...

Tyvärr är det nog lättare ibland att fokusera på det man inte har än det man faktiskt har.

Jag känner också att jag kan vara neggig ibland men är också jättenöjd med mitt liv. Jag har min älskade familj, ett bra jobb med trevliga kollegor och ett fint hus med mycket potential :-). Jag är inte rik men kan unna mig lite "billigare lyx". Det skulle ju lätt kunna vara mycket värre. Så ja, jag känner mig också lycklig och försöker fokusera på allt man har som är bra.

Miralin sa...

Haha, vilken rolig dröm :D
Huset lät som rena drömmen... om du skulle få en dröm till som talar om var det ligger så hör av dig!
Och OM ni har vägarna förbi så är ni ju välkomna i verkligheten också. :)

Miralin sa...

Haha, vilken rolig dröm :D
Huset lät som rena drömmen... om du skulle få en dröm till som talar om var det ligger så hör av dig!
Och OM ni har vägarna förbi så är ni ju välkomna i verkligheten också. :)

Miralin sa...

*Asg* fösterputs och rengöringsmedel! Det känns så bra att höra att man inte är själv om sina fobier. :D