måndag 1 december 2008

Kräk-orgie

Typ 10 min efter förra inlägget började Willa kräkas och en stund efter det satte Stellan igång. I min enfald tänkte jag att det var ju tur att jag klarar mig i.a.f. så jag kan ta hand om alla andra. Strax efter 2-tiden på natten fick jag gå upp och spy och 4:e vändan strax efter 3 var jag så dålig så jag svimmade.

Stellan vaknade av en krash och hittade mig på golvet i badrummet där jag hade rasat mot duschkabinen. Visste inte var jag var när han fick liv i mig och så fattade jag inte riktigt vad han menade när han undrade om jag hade ont eller om jag hade slagit mig någonstans. Helt väck! Jag kunde inte gå heller så jag fick åla mig till sängen och när jag fortsatte att spy så brydde jag mig inte längre så Stellan sprang och hämtade en hink åt mig och sköljde av den sedan. *hjärta*

När man har barn så kan man inte heller ligga och dö vilket känns som det vettigaste alternativet. Nä, då får man släpa sig upp på morgonen, se till så alla barn har det någorlunda bra och får lite näring i sig. Helt ärligt så var vi inte kapabla att ta hand om några barn igår, vi kunde inte ens ta hand om oss själva men det är ju inte direkt så man kan ringa runt och be någon ta hand om våra magsjuka barn. På något sätt - jag har ingen aning om hur - så överlevde vi söndagen. Vi låg mest på soffan, jag med spannen bredvid, och försökte vila och sova. Willa kräktes inte mer men var hängig och trött så hon sov mycket också. Varenda gång man reste sig så höll man på att svimma.

Nu har dessutom Elliot fått ögoninflammation så han får antibiotikadroppar i ögonen. Det är tydligen också smittsamt så nu väntar vi på nästa grej. Det blir inget dagis denna veckan för honom och Stellan väntar ju några dagar med att jobba. Elliot fyller två på lördag så jag hoppas bara att alla är friska tills dess annars får vi ställa in kalaset :-(

Dom som tror att det bara är sött och gulligt med barn får tänka om lite. Bajsblöjor känns som det minst äckliga :-D

3 kommentarer:

Miralin sa...

Neej! Vad jobbigt att nu blev sjuka hela högen. Hoppas att ni mår bättre igen.

Angående kommentaren till kredit-inlägget... såna människor får mig verkligen att bara gapa, vad tänker man med???

Anonym sa...

det låter inte kul du. får hoppas ni blir bättre till helgen. vill gärna träffa er. :) var ett tag sen. ;)

Anonym sa...

Usch stackars er som åkte på det allihopa samtidigt.
Hoppas ni mår bättre nu.
Vad duktig du är som lyckats gå ner så många kilo förresten!!!
Kramar Lotta.