lördag 29 november 2008

Magsjuka

Jaha... För två veckor sedan ungefär så blev jag upplyst på dagis om att där går magsjuka, men eftersom det inte hände något trodde jag att det liksom var över. Nope! I torsdags kväll började Elliot kräkas och han kräktes och kräktes. Jag tyckte så synd om honom! Han blev jätteledsen i början men efter ett tag så orkade han inte bry sig så mycket mer. Vid 1-tiden låg han helt apatisk och bara ulkade galla. Han var likblek och hade svarta ringar runt ögonen. Det var sista gången den natten som jag hörde honom kräkas men jag var uppe många ggr till för att kolla så han andades.

Köpte vätskeersättning igår och han får det och majsvälling då och då. Han är trött och sover jättemycket och kräks ibland. Mammas stackars älskling...

Mammas andra älskling fick agera modell lite. Jag ska ta foton till julkorten och var tvungen att testa var korten ska tas och framför allt kolla ljuset. Det var alldeles för mörkt så när korten ska tas på riktigt så får nog bygglampan åka fram. Man kan inte göra hur mycket som helst med Photoshop :-D




3 kommentarer:

Miralin sa...

Men stackars liten, fy så jobbigt! Jag fasar verkligen för när skrutten blir magsjuk för första gången, jag kommer att bli helt förstörd av oro.
Skönt att den lilla fotomodellen verkar pigg och glad i alla fall. :-)

Anonym sa...

ajdå, stckars elliot! magsjuka är aldrig kul. hade det i början på terminen. =/

gud vilka söta kort på willa. det andra kortet var supergulligt!! :D

Anonym sa...

Fina bilder, du borde bli fotograf.//Lotta