torsdag 18 december 2008

Framsteg

Willa är snabb! Det är en sån skillnad mellan Elliot och Willa så det är knappt sant.
Willa är superstadig och sitter själv snart. Man märker skillnad dag för dag. Och så säger hon "mamma" (5 månader!) hela tiden och tycker det är jätteroligt. Hon fattar säkert inte att det är jag men det är gulligt ändå. Hon är snart ifatt Elliot på alla plan och kommer att rusa förbi honom.

Det jag hoppas på är att han kommer att se hur hon gör och tuffa till sig lite och våga försöka och att hon då kanske kan locka fram hans utveckling. Med honom märker vi att han börjar förstå mer. Han är ju typ som 1 år egentligen. Han har förstått att jag har glasögon och tycker att det är skitläskigt när jag inte har dom på mig. Så nu håller han på att testa att ta av och på mig dom och se skillnaden fast han blir ängslig när dom är av :-D

Akvariet har dött =(
Det har läckt och vi fick tömma alltihop och köra fiskar och växter till svärmor. Anticimex var här igår och det är rätt fuktigt (och mögligt). Det är jättefint, men aldrig mer akvarium. Det är dyrt att underhålla och går det sönder blir det dyrt och jobbigt.

2 kommentarer:

Maria Jonsén sa...

Roligt med sån skillnad på dem :-D Skulle det bli nån med Isak och Loke skulle det väl vara om Isak började prata tidigare men gå senare. Loke har precis börjat nu med att sätta ihop ord två och två. Händer inte ofta dock, han har mest sina egna varianter :-p
Akvarium vill vi ha, men vågar inte just för att det blir så satans dyrt om nåt går sönder...

Jenny sa...

Hej! Jag har en award till dig! Kika in i min blogg och kolla efter :)