måndag 8 december 2008

Elliot 2 år

Elliot fyllde 2 år i lördags men var knappt med på sitt kalas. Han var trött och grinig och sov nästan hela dagen. Jaja, då fick Willa alla uppmärksamhet istället :-D Han fick i.a.f. en saccosäck som han gillar skarpt, kritor, en boll, en jacka, en grävskopa och lite annat smått och gott.

Jag hade gjort två tårtor men gästerna åt inte ens upp den ena så igår fick vi ringa in förstärkning som fick komma och äta upp den andra tårtan. Man vill ju inte slänga en god tårta och vi kan ju inte äta upp den själva.

Efter kalaset var vi uppe och hälsade på mamma. Det var en jobbig och obehaglig upplevelse. Min starka mamma som alltid klarat sig själv låg helt svag och kisade med ögonen. Hon var vaken och visste vilka vi var och kom ihåg händelser som att Johan kör moppe t.ex. Däremot verkade hon lite förvirrad och förstod nog inte helt var hon var någonstans och varför. Hon blängde på sköterskorna och lyfte ett darrande finger och väste att vi skulle rädda henne, ta henne därifrån för dom försökte döda henne.

Nu är hon flyttad från IVA till hjärtavdelningen istället. Läget är tydligen stabilt men skört och det kan fortfarande gå hur som helst. Vi får hoppas på det bästa. Imorgon ska vi hälsa på henne igen.

3 kommentarer:

Miralin sa...

Oj, redan två år. Grattis Elliot! :)

Anonym sa...

Haha, hade ni två tårtor? shit, jag var supermätt. :D det var jättegott. =)

usch, sjukhusbesöket var hemskt. dit följer jag inte med mer. =/

föresten, kollade den där sidan du skickade med fototapeter. det var assnygga där som jag gääärna ville ha. :D haha. :D

Anonym sa...

*hoppar upp & ner*
Vi vill se, Jessters outfit :-D .
Tack så mycket.
På jobbet måste jag vara OK klädd, har ju en hel del kundkontakt så joggingoverall funkar (tyvärr) inte :-D.
Men jag måste införskaffa mig ett par nya joggingbyxor...för det saknar jag, *antecknar på önskelistan som ingen kommer bry sig om*
Vad jobbigt med din mamma, verkligen. Hoppas att hon blir bra igen!
Många kramar!!