lördag 7 februari 2009

Tragedier


WTF!
Varenda dag är det sån här skit i tidningarna. Mord, våldtäkt, barnmisshandel, djurplågeri, tragedi. Jag vill läsa glada nyheter! Jag vill inte läsa om fasansfulla tragedier som jag inte kan eller vill förstå. Och folk tycker det är konstigt att man läser skvallertidningar. Där förekommer ju såklart också tragedier men oftast är det värsta som händer en skilsmässa, och mest är det romansrykten och födda bebisar. Sånt blir man betydligt gladare av.
Jag vet att det finns glada nyheter också i Aftonbladet t.ex. men de ligger aldrig på löpet och skrivs aldrig med enorma rubriker.

3 kommentarer:

Kattjakten sa...

Det var för några år sen då aftonbladet eller expressen hade en artikel om någon fetisch som gick ut på att titta på filmer där japanska kvinnor i högklackat trampade ihjäl kattungar och jag helt oförberett öppnar sidan och får upp en stoooor bild som visar det hela som jag bestämde mig för att aldrig mer köpa vare sig aftonbladet eller expressen, det blev liksom droppen. Och jag är säkert en mycket lyckligare människa tack vare det
beslutet. Skitjournalistik om jag får säga mitt.

Anonym sa...

ja, melodifestivalen har blivit tråkigare men oftast är det kul å höra bidragen. men jag tycker vi ska skippa eurovision song contest. :)

usch, håller med dig om detta inlägg. vill inte heller läsa om alla tråkiga saker som händer i världen. :) borde ha en tidning med enbart glada nyheter och en annan med bara hemska nyheter. eller nått. haha. :D

Unknown sa...

Solsken säljer inga lösnummer.