måndag 24 november 2008

Mat

Nu har jag var mer förkyld än jag någonsin varit i mitt liv. Inte så att jag ligger döende i några dagar och så är det bra med det, nej då! I två veckor har man varit sådär på gränsen hela tiden. Ont i halsen, hosta, täppt i näsan och snorig om vartannat o.s.v. Jävla dagisbaciller! Det är ju inte bara jag som är sjuk såklart, hela familjen är rätt dålig förutom Elliot som drar hem allt och påbörjar det och mår bättre än vi andra :-)

Detta har lett till att jag var tvungen att avbryta kuren och börja äta igen för jag blev svagare och tröttare för varje dag. Orkade knappt lyfta armarna till slut och då fick det räcka. Så nu äter jag igen och har gått med i GI Viktkoll istället :-) Funkar det inte så kör jag ny kur efter nyår kanske.

Nu väger jag i.a.f. 66 kg och är visserligen inte smal men jag är inte överviktig längre (hurra för mig!) Jag har ju planerat att minst gå ner till 60 så målet är inte superlångt borta nu. Det var värre efter Elliot då jag vägde 84 kg.

Oh, idag blev jag så stolt över Elliot. För första gången i hans liv så åt han middag med MIN mat! Har har tidigare vägrat min mat och äter bara burkmat (förutom på dagis). Idag åt han minsann Korv stroganoff och pasta och när han var klar och vi åt så åt han lite till av plockbitar på korv och pasta. :-) Hade varit så bra om han hade börjat äta min mat, burkmat är sjukt dyrt i längden.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Körde inte du cambridge? Det kan ju ingen människa överleva på ;) Pulver och vatten... nä, det är rätt att du äter lite mat igen och kör hellre GI, du är ju på god väg ju till ditt mål ändå. Jag står oxå på 66kg nu och äter ju mer extrem GI med så lite kolhydrater som möjligt och det går ju fortfarande strålande och man pallar med att bli sjuk utan att tappa orken helt och hållet. Försöker bara peppa dig lite att man visst kan tappa lite kilon fast med "riktig" mat :-)

Duktigt att Elliot äter riktig mat. Våra kottar äter ju bara Hipps ekologiska mat och det märks i matkassan ;) Och inte duger min lagade barnmat trots att de gärna äter från våra tallrikar.

Cissi sa...

Jag är verkligen imponerad över att du lyckats gå ner så mycket. Men det är bra att du nu satsar på att må bra och få energi istället nu för att kämpa mot alla dagisbaciller. Superkul att Elliot åt annat än barnmaten. Det är som sagt inte billigt!