måndag 4 augusti 2008

Willa 4 veckor

Vilken natt...

Willa har hittills sovit ganska bra på nätterna. Hon äter och sover 3-4 timmar innan nästa matning och det är ju ganska okej fast jag längtar och hoppas på att hon sover hela nätter, eller åtminstone mer, snart. Idag började Stellan jobba igen och jag har då ingen möjlighet att vila på förmiddagen när jag är trött, men när Willa sover hyfsat så ska ju det gå det med. Och vad händer då...?



Hon åt 23-00, sedan sov vi till strax efter 01 och sedan åt hon igen mer eller mindre hela tiden fram till 03:45! Hon har maratonmatningar ibland men de har varit förlagda på förmiddagen tidigare. Sedan sov vi i säkert 45 min innan hon skulle ha mat igen!



I mitten där någonstans upptäkte jag spindeln som Stellan inte lyckades döda. Den hängde och dinglade i valvet mellan hallen och vardagsrummet, alltså där jag går så den var tvungen att tas bort. Livrädd var jag! Fick ta på mig skor för jag tänkte inte riskera att vara barfota med en stor spindel på vift. Jag sprajade den med Cillit Bang mot fett och sedan mot kalk, ingen död. Fönsterputsen gillade den inte så mycket men den kravlade upp mot taket innan den plötsligt ramlade ner på golvet och verkade vimmelkantig men den tänkte inte ge sig. Jag dränkte den med mer fönsterputs och sedan var jag riktigt modig och slängde en stor tuss papper över den, stampade på alltihop och sedan ställde jag tripptrapp-stolen över alltihop för jag tänkte inte röra pappret igen! Den stora nackdelen med sommaren - alla spindlar!



I.a.f. så var jag ganska supertrött när Elliot skulle upp efter 8. Willa fortsatte att äta, Elliot skulle ha mat, Elliot bajsade och den blöjan får man ta snabbt för han är gärna innanför blöjan och rotar och DÅ blir det riktigt otrevligt. Sedan rotade han ändå och vände snoppen och kissade ner kläderna så det var full rulle hela förmiddagen.







Ja just det, Willa är hela 4 veckor idag :-) Var på BVC innan och maratonmatningarna ger ganska stort resultat. Förra veckan vägde hon 4330 gram och idag 4825 gram och så har hon växt 2 cm på två veckor. Snuttan... :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på 4-veckorsdagen! :-) Tiden går så snabbt och hon växer så det knakar - inte så konstigt iofs så som hon äter, haha!
Hade Elliot lika mörkt hår när han var liten?

Men jösses, vilken spindel - den hade gett sej fasen på att vara odödlig! Men den fick ge upp till slut när du satte in stora stöten! :-) Hoppas du slipper fler monsterspindlar nu.

Miralin sa...

Shit vilken mutantspindel du måste råkat ut för, den odödliga sorten. Men jag är imponerad av ditt mod!

4 veckor, och söt som socker. :D

Anonym sa...

Annika: Nej, Elliot var blond och nästintill flintis :-)

Anonym sa...

Ojj vad snabbt de 4 veckorna gick :-o . Sååå söt hon är! Jag vill också ha ett nybyggt hus, slipper man måla lister och ha sig, *haha*. Kram kram

Jenny sa...

Willa är underbart söt! Och förstår att du tyckte att spindeln var mindre söt ;) Hua, värst är ju att inte riktigt ha koll på dom, vart dom är.
Du kan lägga till min "vanliga" blogg oxå förutom kost-bloggen om du vill http://tommyochjennyslivetpaenpinne.blogspot.com/
Har lagt till din sida på ovanstående blogg.
/Jenny (jewel)