fredag 1 augusti 2008

I natt höll jag på att dö av skräck - två ggr.

När första matningen av Willa var avklarad och jag skulle stänga av TV:n så sitter det en megaspindel på TV-bänken. Hoppade kvickt bakåt och fick rusat upp och hämtat Stellan som fick komma ner och försöka döda den. Han mosade den två ggr med papper men det var en odödlig spindel så den lyckades rusa iväg och gömma sig :-(

Andra gången var vid 4-tiden. Jag stod i köket och diskade i t-shirt och trosor. Utanför köksfönstret är gårdens parkering och jag brukar slänga ett öga ditåt utan att se något märkvärdigt.

Den här gången reste sig vartenda hårstår när det sotd en mörkklädd figur i huva och glodde rakt in genom fönstret!! Visserligen ca 10 meter från fönstret men ändå! Klockan 4 på natten!Jag försökte att låtsas som att jag inte reagerade och drack lite vatten innan jag nonchalant släckte och gick ut ur rummet. Då stod figuren kvar. Jag släckte på hela nedervåningen och smög fram och spanade men då var figuren borta. Stannade kvar en bra stund och vaktade men såg inget mer men jag hade stora problem att somna igen efteråt. Usch!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Spindlar klarar jag av, men fy för kufiska figurer som står och glor utanför fönstret mitt i natten!

Jag bloggar också!
Kram, Annika (LillaMy72)

Miralin sa...

Vad läskigt, usch och få gick rysningar längst hela ryggraden.
Kul att ha hittat din nya blogg föresten och så mycket fina bilder. :)

Miralin sa...

Ni sparar förhoppningsvis in på lite bulor och blåmärken i och med att han är försiktig. Skrutten förstår ju inte sina begränsningar så det smäller ordentligt mellan varven.
*mamma har hjärtat i halsgropen och hyperventilerar*

Anonym sa...

Nej men usch och fy! Undrar om hon med huvan varit där fler gånger? Fast det vill man väl inte veta. Nu tycker jag att du skall trädgårdsblogga lite så att jag får se ;-)

Anonym sa...

Fy vad läskigt!!! Hon är såååå söt Willa, fint och ovanligt namn hon har fått med (har aldrig hört det namnet innan). Jovisst är de lika gamla, man kan ju tro att Milton är över två, han börjardessutom bli lååååång!! Fick köpa nya stövlar till dagis idag, storlek 26!!!! Shit liksom. Kram kram