fredag 15 augusti 2008

Superhjälte

Jag har insett vilka det är som är riktiga superhjältar - de ensamstående föräldrarna och de med många barn.

Att bara ha haft Elliot har varit sååå enkelt. Nu har jag visserligen två (än sålänge) lugna och snälla barn men det är extrem skillnad mellan ett och två barn. Jag är helt svettig! :-D Tänkte att jag skulle återskapa dagen för er men det blir bara rörigt. Kort sagt så har jag bollat två missnöjda barn och fått i dom mat samtidigt som jag diskat, tvättat och satt upp nya gardiner i vardagsrummet.

Elliot har fått en så ful ovana också att pilla och dra i snoppen så fort han kommer åt. Säkert jättemysigt men alla med små pojkar vet vad som händer när snoppen ligger fel i blöjan så man får han stenkoll på honom.

Tänkte visat de nya gardinerna men det ligger så mycket grejer överallt så röran vill jag kanske inte riktigt visa upp :-D Leksaker och gosedjur överallt.

4 kommentarer:

Miralin sa...

Jag håller med, är så imponarad av ensamstående föräldrar och de med många barn. Här är vi två vuxna och ett barn och jag tycker det är full fart hela tiden ändå! :o

Miralin sa...

Appropå Elliots nya lilla ovana, jag lider med dig.
Skrutten har upptäckt snoppen när han byter blöja (oerhört spännande), men än så länge har han inte förstått att den finns kvar även när den nya blöjan är på. Syns inte - finns inte.
Ser inte fram emot när han lärt sig Elliots färdighet. :p

Maria Jonsén sa...

haha, Loke blir lika förvånad varje gång han ser snoppen, eller så verkar det iaf. Full fashination och så börjar han slita och dra. Nu håller han sig ifrån det, tack och lov, men råkar slinta ändå.

Anonym sa...

Jag trodde att när barnen blir lite äldre så blir det lite lugnare men det är ju tvärtom, haha! Nu är det kompisar och aktiviteter och allt möjligt hela tiden. Telefonen går varm och den ena ska hit och den andra ska dit och Lovisa ska tas om hand. Men det är kul - livet skulle vara tråkigt utan barn. Haha, ärligt talat beundrar jag mej själv som har tre :-D. När jag var yngre sa jag alltid att jag ALDRIG skulle ha några barn eftersom jag inte tyckte om barn... Ingen i min närhet trodde nog att jag skulle bli trebarnsmamma :-). Men nu blir det inga fler...