måndag 18 augusti 2008

Boa

När man är gravid brukar man börja boa och förbereda sig i slutet. Det hade jag överhuvudtaget ingen energi till. Var så tacksam över att det var andra barnet och att vi redan hade nästan allt hemma och förberett redan så jag slapp tänka på sånt. Behövde bara köpa syskonvagn som jag för övrigt inte alls gillar. Hoppas innerligt att Elliot plötlsigt en dag står upp i spjälsängen och ropar att han vill komma upp och springa :-D Yeah right... Han kan knappt säga "mamma", än mindre gå.

I.a.f. så har jag fått energin till att planera och boa nu istället. Vi (Stellan) klädde om matbordsstolarna i svart fuskskinn så nu ser de riktigt snygga ut. Innan var de klädda i svart tyg överöst med katthår som inte gick bort. Sedan köpte vi nya gardiner (Hemtex).

Sedan ligger planen i att måla om hallen och spänna upp det här ursnygga tyget på ramar och ha som tavlor.

Det enda är väl att allt jag drar in i hemmet och allt jag planerar går i samma färgskala vilket tydligen är typsikt svenskt och fegt har jag läst någonstans. Allt går i svart, grått, sand och vitt. Och så ekmöbler förstås :-) Men jag tycker att det är snyggt! Jag tycker om lugna färger. Såg något inredningsprogram för nån vecka sedan där de målat ett rumm ill-lila! Stellan sa nåt om att det var så häftigt och jag bara tänkte att jag hade blivit hypernervös av att vistas rummet.

3 kommentarer:

Miralin sa...

Vad fint! Jag är nog också typiskt svensk, men vadå, det ÄR ju snyggt!

Maria Jonsén sa...

haha, vårt sovrum är kalaslila, lekrummet kalasgrönt :-D Vi var supersvenska ett tag, men just nu orkar jag inte med snällfärger här hemma :-) Men måla inget rum lila om du blir nervös av det ;-)

Är också glad att jag väntar andra, har verkligen inte orken till att vara lika hypad som man var sist med all planering :-P

Anonym sa...

Jättefint!!! Jag är helt inne på vitt nu. Vill göra om allt där hemma men tror inte S skulle gå med på det :-D. Ha en bra helg! Kram!!