tisdag 1 september 2009

Säsongens förkylning har slagit till - Rond 1

Om vi ska rangordna det hela så delar jag och Willa nog på förstaplatsen.
Om att vara mest sjuka i familjen alltså.

Vi snörvlar, hostar, fräser och gnäller och febern kommer och går. Elliot är lite snorig, trött och smågnällig och Stellan... Ja, bacillerna kommer nog ifatt honom när som helst :-D

Det dumma är att detta är veckan det gäller. Och jag är sjuk, trött och får varken sova dag som natt samtidigt som jag ska köra bil på dagarna och vara pigg och alert. Det går ju liksom inte ihop fast igår var första körlektionen då jag nästan fick lite positiv respons från min körlärare. Han är sån så att säger han inget så är det bra, han nämner bara de dåliga bitarna. Det fattade jag inte från början utan kände mig mest värdelös och nertryckt i skorna hela tiden när han bara klagade.

Igår var jag febrig, hade bomull i hjärnan och var proppad med Treo. Det gav en speedad effekt så det enda han klagade på var att jag körde för fort och hade för högt tempo vilket inte alls är likt mig. Så idag får jag inte ta något koffeinhaltigt innan körlektionen.

Just nu är Elliot sövd och på magnetröntgen och provtagningar. Jag försöker att inte tänka på det för då dör jag lite inombords.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Det slår aldrig fel utan förkylningar mm slår alltid till vid sämsta möjliga tillfälle. Jag önskar verkligen att jag kunde ge dig lite energi så du klarar ditt körande. Jag hoppas också att allt går bra med Elliot och att alla provsvar ser bra ut.

Anonym sa...

Lovisa var snorig när hon vaknade imorse så jag antar att förkylningstiderna är på gång hos oss också, suck.
Kram och krya på er!