torsdag 3 september 2009

Jag har körkort!

I morse var det dags. Satte klockan på 5:30 och sov som en stock när den ringde. In till stan och köra "värmaren", lektionen en timme innan själva uppkörningen. Det är en jävligt bra lektion. Nervositeten hinner lägga sig lite och man är liksom varm i kläderna.

Trafikinspektören var en trevlig kille som först ville ha en säkerhetskoll och bad mig kolla däcken. Haha! Typ den enklaste kollen där är. Jag var så drillad så jag hade kunnat visa varenda grej som man ska/kan kolla.

Körde iväg och fick köra hemåt och i mitt kvarter så fick jag backa runt ett hörn, en av de saker jag faktiskt kan jättebra. Sedan ut på motorväg, in mot stan igen och till Vägverket. Visst var jag nervös men själva provet var busenkelt. Jag tänkte inte på det då men mycket av provet gick ut på att följa skyltar. Jag fick inte en enda anmärkning och han tyckte att det kändes lugnt och naturligt att åka med mig. GODKÄND!

Min annars så stela körlärare (som jag inte lät följa med i bilen) var upprymd och stod och studsade och jag fick en kram. Helt otroligt... Efter att ha kämpat så hårt och intensivt med det här så är jag ganska lugnt över det hela. Det har liksom inte sjunkit in ännu. Men det kommer :-)

2 kommentarer:

Miralin sa...

GRATTIS!!!! Bra jobbat!

Anonym sa...

STORT Grattis!!!!!!

Hälsningar "anonym följare av din blogg" (som inte har någon som helst koppling till dig men som för en ganska lång tid, av en slump, började följa ditt bloggeri!