fredag 28 augusti 2009

Teoriprovet

Man kan tro att när någon skriver inlägg så sällan som jag att det inte händer något i personens liv. Tvärtom så är det fullkomligt kaos just nu. Det händer jättemycket och jag får lämna återbud hit och dit för jag klarar liksom inte mer just nu.

Jag gjorde teoriprovet härom dagen. Har pluggat asmycket och innerst inne var jag övertygad om att jag skulle klara det men var ändå sjukt nervös innan. Mina armar började domna bort för jag spände mig så mycket. Det blev liksom inte bättre av att börja på provet och till min fasa upptäcka att det var helt andra frågeställningar, formuleringar och frågor än vad jag någonsin sett.

När jag gick igenom skiten så räknade jag det till att det var 15 frågor som jag inte hade en aning om. 70 frågor, 5 frågor dras slumpmässigt bort, man måste ha 52 rätt. Det kunde gå åt helvete. Att trycka på "Avsluta provet"-knappen var hemskt men efter några sekunder uppenbarade det sig en fet, grön text som sa GODKÄND. 57 rätt :-)

Nu har jag "bara" uppkörningen kvar... Jag vet bara inte hur jag ska klara av att hålla mina nerver i styr. Axlarna är redan så långt uppe de kommer och de värker.

4 kommentarer:

Fröken Pyssel sa...

STORT lycka till! Kom ihåg att det inte är hela världen om du kuggar, du får köra upp igen, även om det suger att inte klara det direkt.

Maria Jonsén sa...

Klart du klarar uppkörningen! OM det inte skulle gå vägen är det bara att pressa ner axlarna och satsa på refrängen!

Miralin sa...

Grattis till att ha teorin avklarad!
Se till att ta lite tid att vara glad över det och stressa inte bara över den kommande uppkörningen. OM det inte skulle gå vägen så är det naturligtvis inte kul, men det är inte hela världen heller, man får ju fler försök. :)
Men jag tror att du fixar det!

Cissi sa...

Jag tycker att du är superduktig som klarat så mycket som du gjort! Lycka till med uppkörningen sen.