torsdag 28 maj 2009

Habilitering

Igår var vi på habiliteringen för läkarbesök med Elliot. Han frågade, pratade och klämde lite. Han kan fram i .a.f. att Elliot ska göra sömn-EEG nu snart och så ska han skicka remiss till magnetröntgen, ryggmärgsprov, lite andra prover och synundersökning.

Jag frågade åt vilket håll det lutade och han sa att det var omöjligt att säga. De har aldrig sett en unge som honom innan :-D och så får vi ju se provsvaren, men skulle han tippa så var det något åt autism eller epilepsi.

Om det nu skulle vara något av det så kan det ju inte vara så allvarligt så den biten är jag inte så bekymrad över. Hoppas bara att de kommer fram till något så han kan få så bra hjälp han behöver. För mig är han ändå en högt älskad, glad, sprallig och busig unge :-)

3 kommentarer:

Milla sa...

Skönt att det känns bra. Hoppas nu att alla undersökningar går bra, och att ni har bra läkare. Många kramar till er

Miralin sa...

Vad skönt att det händer något så ni får reda på vad det är. Klart att det är jobbigt att inte veta.

Fröken Pyssel sa...

Vad gulligt det lät att de aldrig sett någon unge som Elliot innan :-) Känner både vuxna och barn med autism och samtliga av dem har lite svårt med det sociala samspelet, vilket jag inte fått intrycket av att Elliot har? Men jag vet ju iof inte allt om Autism. Hur som helst verkar det finnas väldigt bra "program" man kan gå om man får diagnosen innan man är 4 år. Elliot är ju Elliot vad dom än kommer fram till, skönt om ni kan få veta vad han kan behöva hjälp med snart! :-)