måndag 6 juli 2009

Mat

Här är faktiskt inte bara panik och stress :-)

Elliot har ju haft den dyra ovanan att enbart äta burkmat hemma. På dagis går det utmärkt att äta det som serveras men hemma rynkas det bara på näsan. Vi har fått ner kostnaden rätt mycket genom att inte ge fruktpuré utan han får en banan efter måltiden istället.

Så igår så gjorde jag korv stroganoff med pastaskruvar och bestämde mig för att prova. Att mata honom gick ju bara inte. Nähe, inte nu heller tänkte jag med en djup suck. Då börjar han smaka själv istället. Han äter ju inte med sked ännu utan med fingrarna. Helt plötsligt satt han och vräkte i sig korv som en tok med en och annan pastaskruv emellanåt.

Stellan och jag fick snällt dela med oss av vår mat för den var tydligen poppis :-) Så nu har hoppet tänts igen om att han ska börja äta min mat. Vi får börja i liten skala misstänker jag men som sagt, hoppet finns. Willa är jag inte bekymrad över, hon äter allt. Sten, gräs, blad, kattsand, damm... :-D

1 kommentar:

Miralin sa...

Vad roligt! Det är ju jättepositivt. Ni kanske får äta stroganoff varenda kväll i fortsättningen :D