onsdag 7 januari 2009

Nytt år

Jul och nyår kom och gick utan större inverkan på livet. Tänker inte göra någon större tillbakablick på 2008, Willa var ju ändå det största som hände :-)

Rent allmänt så har de senaste månaderna enbart präglats av sjukdom. Stellan påstår nu att han känner sig frisk. Det gör inte jag. Känner mig inte alls återhämtad och har ingen energi och är ständigt trött. Skulle kunna spendera hela dagarna i sängen om jag fick. Gärna med en chipspåse :-) Chips är nog för övrigt det enda som smakar som det ska. Inte för jag äter så mycket chips, för det gör jag verkligen inte, men all mat smakar så konstigt. Ännu en sjukdomskänsla.

Trötthet
Ingen energi
Knasiga smaklökar
Ont i halsen
Humörsvängningar

Och jag är inte gravid! När jag gör självdiagnos så är det kroniskt trötthetssyndrom vilket inte alls låter kul. Kan också vara lätt depression så jag har börjat med johannesört vilket brukar funka på mig. Nackdelen är att det tar några veckor att verka.

Annars så har vi kommit på att Elliot inte hör som han ska. Han har slutat prata tvåstavigt, gråter emellanåt på nätterna och snarkar jättemycket så vi har fått en remiss till öron, näsa, hals för han har antagligen polyper. Det skulle förklara en hel del med hans försenade utveckling också. Hoppas att vi får tid där snart. Undrar mest hur de ska kunna undersöka honom.

Inga kommentarer: