fredag 1 januari 2010

Ett nytt blad

Ett nytt blad, en ny sida, en ny almanacka. Bokstavligt talat. Nu är det dags att öppna den nya väggkalendern som organiserar mitt liv och så ska jag skriva in alla de viktiga födelsedagarna. Då måste jag gå igenom hela året som gått och påminnas om alla hemska saker som hände förra året. Förra året... Låter avlägset fastän det bara avslutades för några timmar sedan.
Nu ska jag se framåt mot ljusa tider! I år ska alla barn vara friska och krya och vi ska bygga hus och flytta. Och så SKA jag köpa ny kamera :-)

Vi har vinter. Vi är inte vana vid det och inte rustade för det. Inte jag i.a.f. som faktiskt inte äger några vinterskor utan halkar omkring i gympadojjor. Jag tänker inte köpa några varma, halkfria skor heller för jag intalar mig att all töar bort väldigt snart.

Igår var vi ute och gick i kylan. Det var skitskönt men jag tappade känslen i benen.








2 kommentarer:

Emelie sa...

Åh, har ni fortfarande snö? Kul men förstås inte i jympaskor, *hihi*
Ja, nu ska ALLA barn vara friska, *hihi*, undra hur länge det varar.
Åh vad härligt med husbygge, är bara såååå avundsjuk!!!
KRAM

Miralin sa...

Usch vad tråkigt att höra, men då förstår jag.
Började fundera på om du tillhörde nån annan religon eller så ;)

Vilka supermysiga vinterbilder!
Önskar er alla verkligen ett riktigt bra år!
kram