lördag 6 september 2008

Det är mycket nu.,..

Har inte orkat/hunnit skriva på sistone.
Först blev Elliot sjuk, av vad vet jag inte men det var väl någon dagisbacill som vanligt. Han bara kräktes av fast mat, även fruktpuré. Välling däremot gick utmärkt så han fick vara hemma och vi provade att ge honom vanlig mat då och då. Var så enormt tacksam över att vi bor i hus och har egen tvättmaskin. Hur gör folk som måste boka tvättstuga när de har barn (som kräks)?! Tvättmaskinen gick ju i ett här och jag rände runt huset och letade efter saker att fylla maskinen med hela tiden.

Stellan blev också dålig i den vevan, troligen samma sak. Han hade huvudvärk, ont i magen och mådde illa så då hade jag plötsligt tre barn att ta hand om ;-)

När Elliot piggnade till och började dagis igen så hinner han vara där i max 2 timmar innan de ringer. Då har han ramlat och slagit upp hakan och behövde troligen sy. Vi var hos svärmor och fick bara slänga oss i bilen och åkte och hämtade honom. Föreställde mig sprutande blod, gråt och kaos men när vi kom dit så satt han och petade i maten och snyftade visserligen men det sprutade inget blod från hakan. Åkte till VC och sköterskan sa att han skulle kanske behövas sy men han var så upprörd och att sticka en spruta i honom och få honom att vara still för att sys skulle varit omöjligt så han tejpades bara.

Två dagar senare sover han inte på natten, han bara gråter och snyftar hela tiden. Inget hjälper, inte Alvedon eller tröst och vi fattar ingenting. Vid 5-tiden somnar han tätt intill mig av utmattning, kl 6 ville Willa också ha uppmärksamhet och då var det bara att gå upp. Framåt förmiddagen så börjar hans näsa forsa och han nyser, hostar och rosslar och har då troligen haft ont i halsen hela natten, därav gnället och sömnlösheten.

Igår kom 2 månaders sömnbrist ifatt mig och jag grät och grät och grät halva dagen och tyckte vansinnigt synd om mig själv. Ingen riktig sömn, ingen egentid, Elliot sjuk, inte en enda måltid i lugn och ro och stress, stress, stress hela tiden. Svor att det aldrig skulle bli fler barn för jag ORKAR inte (fast jag vet att det går över så fort jag får sova igen). Kände mig plötslig också låst på ett sätt som jag aldrig känt innan och har allvarligt börjat fundera på körkort.

Sedan var vi hos svärisarna på middag och jag tackade nej till vin!! Jag var helt yr, kallsvettig och darrig och visst visade det sig att jag också blivit sjuk! Är störtförkyld men till skillnad från Elliot så kan jag ju peta i mig piller, Kan Jang och snyta mig så det är väl lite enklare för mig - men ändå... *suck*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh, jobbigt med allt möjligt elände på en gång! Och lång tids sömnbrist gör ju att man bryter ihop till slut. Kramar!!!

Miralin sa...

Nej fy vad jobbigt. En såndär period man bara vill komma ur och förpassa ur minnet.
Hoppas att ni fryar på er ordentligt allihopa, och att du får sova ut!

Maggan sa...

Krya på er! Jag hoppas verkligen att du får en chans att sova ikapp snart, jag reagerar likadant när jag inte får sova...allt brakar liksom ihop i mig.