fredag 20 maj 2011

Bröllopsdag.

En hemsk dag. Inte för att det är bröllopsdag för det firandet tar vi imorgon, men för att E. är sjuk. Igår natt fick han feberkramp, vilket händer typ 1 gång/år, så det var inget jag reagerade på mer än att det är vansinnigt obehgligt att se. Så i natt fick han det igen och så i morse ytterligare en gång, och efter det kunde jag knappt andas och absolut inte äta. Shit vad orolig jag var!

Ringde VC och var där nu i e.m. och det var tur det för han har en bakterieinfektion så det blev penicillin direkt. Förhoppningsvis repar han sig snabbt. Kåvepeninet har denna gång en smak av grape/apelsin och var faktiskt inte så tokigt alls (tyckte jag då).

Själv hade jag vätska bakom trumhinnorna och blev ordinerad Otrivin Comp vilket jag faktiskt hade googlat fram själv men det känns bättre med ett läkarutlåtande :-)

1 kommentar:

Cissi sa...

Jag ligger lite efter i mitt läsande, men usch vad hemskt. Jag hoppas att ni båda mår bättre och att E slipper feberkramer en lång tid framöver (eller helst för alltid).