lördag 2 april 2011

Zombie-weekend

Jag har beställt en zombiweekend. Del gillar jag zombiefilmer, dels så behöver jag det.

För någon vecka sedan kollade vi på Paranormal activity 1 och 2 och jag blev mer skrämd än vad jag trodde från början. När jag var yngre var den svenska filmen Besökarna den mest läskiga filmen jag sett och Paranormal activity 1 kommer verkligen upp i samma nivå.

Efter filmen så reagerar jag på allt som flyttar sig hemma. Ett foto som byter plats, en toarulle som plötsligt ligger på golvet när jag vänt ryggen till i någon minut, en napp låg mitt på en matta en morgon som var helt städad kvällen innan, skrapande ljud som av en fönsterlampa som glider över fönsterbrädan mitt i natten. Allt går ju såklart att förklara med barn och katt, MEN ÄNDÅ!

Hoppas Milla Jovovich och Resident evil-filmerna kan få ur mig det :-D

Inga kommentarer: