torsdag 7 april 2011

Besatt

Ofta blir jag smått besatt av saker jag vill ha. Som skor, smycken, kamera eller något annat. Jag kan googla hur länge som helst för att leta efter det här perfekta jag bara måste ha. Jag älskar att drömma, längta och ha något att se fram emot. Just nu är det tatueringar och marksten.

Jag vill tatuera mig och tänkte beställa tid i måndags. Då har dom bokningsstopp och vi skulle komma tillbaka om 2 veckor så kanske dom kunde klämma in oss om ca ett halvår. Ett halvår??!! Då hinner jag ju klippa mig 2 ggr innan dess! Jaja, den som väntar på något gott...

Markstenen är en annan sak. Den är en del av trädgården. Trädgården som inte finns ännu. Men i mitt huvud finns den där under jordhögarna på tomten. Det finns gräs, en trall, marksten och en underbar rabatt där jag kan plantera en massa. Och i mitten ska det stå ett japanskt körsbärsträd :-)

3 kommentarer:

Cissi sa...

Jag känner igen det där med att bli besatt och googla järnet. Ibland är det nästan den bästa biten. I alla fall låter din trädgårdsdröm underbar.
P.s. jag har flyttat min gamla blogg hit (ifall du klickar på länken).
Kram

Emelie sa...

Hihi, jag är likadan, kan googla i evigheter. Jag kan lägga lätt en hel dag på bara att slösurfa omkring, det är grejer det. Vet du vad du ska ha för tatuering? Jag är med sugen på en men har ännu inte tagit tag i det på allvar (dvs googlat teckensnitt och det där) hihi.
Kram!!

Jess sa...

Oj, jag vill ha massor av tatueringar men närmast så blir det en blommande kvist på handleden. Sedan ska det bli magnoliagrenar på sidan/ryggen. Även ett latinskt citat ligger varmt om hjärat :-)