onsdag 8 april 2009

Stressad

Hela mitt liv stressar mig just nu.

Dels så är det hela den sociala biten som nästan helt legat på is hela vintern. Vi har av olika anledningar inte tid. Vi har inte ens tid med oss själva. Vi såg en film i helgen (Bedtime Stories) och det är första gången på typ ett halvår vi har haft tid. Så nu har vi mängder med folk vi borde hälsa på, fika med, bjuda på middag o.s.v. och det värsta är att jag misstänker att det kommer att bli tajt även framöver.

Vi vill även till IKEA och GeKås bl.a. själva vilket blir svårt. Ungarna kan vi visserligen ta med till IKEA men inte till GeKås och vi har ingen barnvakt så det kan vi glömma.

Om 4 månader börjar jag jobba. Om 4 månader måste jag ha körkort och jag har inte börjat plugga ännu för jag har inte tid! Om 4 månader börjar Willa dagis och då måste hon kunna äta vanlig mat vilket hon vägrar just nu. Om 4 månader kommer hon dessutom mest troligt att börja på ett dagis på andra sidan området vilket kommer att bli skitjobbigt på morgnarna. Har jag då INTE körkort... *pust* Dessutom har chefen börjat försöka införa rullade skift vilket inte alls går ihop med Stellans arbetstider. Om det går igenom för mig får jag inte sova på nätterna var tredje vecka t.ex.

Och så håller jag på att försöka bli av med de sista kilona som sitter som berget! Jag har knappt några kläder att ha på mig och jag vägrar köpa nya innan jag är färdig.

7 kommentarer:

Kattjakten sa...

Oj, nästan så att jag behöver vila lite efter att ha läst, haha. Hoppas det löser sig, men jag håller med om att tidsbrist kan vara något av det mest stressande... Min enda tröst är ett värmeljus, ett badkar och en låst dörr.

Jenny sa...

Körkortet är ju inte knepigt för det är ju inte säkert att det finns en uppkörningstid inom tidsramen *bara för att göra det lite jobbigare ;)* men när det gäller maten så åt våra heller inte fast föda tillräckligt för att jag tyckte att det mättade men så fort de började dagis så släppte det ju, kanske är samma för Willa? Äter hon gröt då? För våra fick ha med sig lite gröt första två veckorna utifall, gissar att det går lika bra med välling ett tag. Att chefen rör om tiderna måste han/hon kunna vara lite flexibel? Det är väl fler på arbetsplatsen som lever familjeliv?

Men jag känner igen mig så mycket i ditt inlägg! Det är jobba, äta, sova, barn, hem och inte minst maken som ska ha sitt! Och jag vill oxå bli av med de sista kilona men vem hinner träna eller ens skriva ner en strikt kosthållning att hålla i ett par veckor?

Cissi sa...

Ja, det är inte lätt att få till allt man vill och måste göra. Jag känner också igen mig men har det lite lättare eftersom vi bara har en (och båda har körkort). Men det är ändå en massa inhandling och att vara social som får stå tillbaka för att inte tala om städning.

Miralin sa...

Jag känner så igen mig! :(

Men du, fyra månader till dagis?!? Vad fort det har gått! Det känns som om hon föddes typ förra veckan ju :D

Milla sa...

Alice började äta när hon började dagis. Där finns ju ingen välling (och ingen mamma som fixar det), så det löser sig säkert.

Kan du inte ta en intensivkurs på körskolan när Stellan har semester?

Miralin sa...

Vad kul att höra av dig. :)
Jag började bli lite orolig när det varit tyst så långe, men du har ju som sagt stressigt så jag förstår att det inte blir så mycket tid att skriva blogginlägg. Hoppas att allt är bra i alla fall.

Emelie sa...

Men SHIT, vad tiden gått fort. Hon är ju stooora tjejjen nu.
Trist att det går segt med maten, och JA, ni har ju massor att lösa.
Förstår verkligen pressen!!!!
Jag hoppas att några av bitarna faller på plats innan det är dags i alla fall.
Men du är ju helt sjukt duktig med vikten, du har inte alls mycket kvar. Mitt mål kommer längre och längre bort känns det som.
KRAM!!