torsdag 2 april 2009

1:a april

Jag avskyr 1:a april. Jag blir alltid lurad.
Jag är inte korkad, dum eller efterbliven på något sätt men eftersom jag själv är praktiskt taget oförmögen att ljuga och inte ser så stor mening med det så tror jag någonstans att ingen annan gör det heller. För att luras/skoja är att ljuga!

De som står i tidningarna går jag inte på, det är ju så löjliga saker. Däremot så trodde jag att en gammal kompis hade förlovat sig. Ja varför inte? Han har träffat en tjej nyligen och är alldeles till sig av kärleksyra så det hade inte alls förvånat mig.

Jag trodde att Jacob Öqvist hade fått sparken från Vakna med The Voice. Kollar på det på morgnarna och hade inte alls blivit förvånad om han hade fått gå. Nu var "anledningen" att han hade moonat sin chef som vid tillfället satt i möte med tyska, högre chefer. Det tyckte jag inte var så farligt, däremot så hävdade han bestämt att ananas heter [ann annas] på engelska och det var så korkat så det finns inte :-D

Min man hävdar bestämt att jag inte har någon humor. Det har jag visst, bara inte samma som honom. Han säger saker med sin vanliga röst, utan en antydning till att han inte menar det, och vanligen så blir jag ledsen och sårad. Då kan han surt senare säga att "jag skojade bara". Jätteroligt... haha...

Lögner, lögner, lögner.

2 kommentarer:

Maria Jonsén sa...

Hatar det också. Jimmie planerade att ställa om alla klockor här hemma - inklusive den på min mobil - sen väcka mig och säga "men vad gör du fortfarande hemma" i tron om att jag var en timme sen till vik:et. Han lever fortfarande för att han aldrig gjorde det :-P

Annika sa...

Jag blev lurad - av Ida. Hon kom hem från förskolan och sa att de hade fått en massa godis av fröken, röda geléhjärtan. "Jaså, varför då?", sa jag. "Var det frökens sista dag?" (jag visste att de haft vikarie). "Nej", sa Ida, "jag vet inte varför vi fick godis". Hon flinade finurligt och jag fattade inte varför. "Men varför fick ni godis då?", sa jag. "April, april!!", skrek Ida förtjust. Hon var hellycklig över att hon hade lyckats lura mej. Jag blev verkligen lurad, men det bjöd jag på, för att det var Ida som hade lurat mej :-).
Håkan hade nog inte ens koll på att det var 1:a april, tror jag.